Bas kitara
Bas kitara je praviloma štiristrunski inštrument, ki ga je leta 1951 razvil Leo Fender, kot nadomestilo za takrat pretih in okoren kontrabas. Njene štiri strune so uglašene tako kot kontrabas (G, D, A, E), obstajajo pa tudi petstrunske bas kitare, ki jim dodajo spodnjo struno (B) ter šeststrunske bas kitare, ki jim dodajo zgornjo struno (C). Je zelo pogost inštrument, ki se uporablja v različnih zasedbah in stilih. Nanj se lahko igra z prsti ali s trzalico. Bas kitaro je populariziral virtuoz Jaco Pastorius, ki je postavil standard za generacije basistov, ki so prišli po njem. Cilj pouka je učence seznaniti z tehniko igranja, krepitev slušnega razumevanja ter občutka za ritem in pulz, improvizacija, pridobivanje harmonskega razumevanja ter občutka odgovornosti do glasbe ter ostalih.
Mentor: Luka Dobnikar
Kontrabas
Kontrabas je velik štiristrunski inštrument, ki se je v 16. stoletju razvil inštrumenta, ki mu rečemo Viola da Gamba. Je največje godalo, ki ga poznamo in proizvaja najnižje tone. Za razliko od ostalih godal, so njegove strune uglašene v kvartah (G, D, A, E). Poznamo tudi petstrunske kontrabase, ki jim dodajo spodnjo struno (C). Na kontrabas se praviloma igra z lokom, v poznejših stilih pa so nanj začeli brenkati s prsti (pizzicatto). Je pomemben inštrument tako v klasiki ter jazzu, kjer so ga povzdignili različni virtuozi kot so Giovanni Bottesini, Charles Mingus, Ray Brown. Cilj pouka je učence seznaniti z tehniko igranja, krepitev slušnega razumevanja ter občutka za ritem in pulz, improvizacija, pridobivanje harmonskega razumevanja ter občutka odgovornosti do glasbe ter ostalih.
Mentor: Luka Dobnikar
Oblikovalec zvoka
Učni načrt zajema pripravo na snemanje pesmi, predstavitev vloge producenta ter učenje tehnike miksanja in masteringa. Po teoretičnem delu bo sledil tudi praktičen, kjer bodo udeleženci snemali bobne, kitaro, bas in vokal. S pomočjo mentorja bodo sestavili in analizirali skladbo ter ji za konec oblikovali tudi zvok. Vse individualne tako imenovane ‘’steze’’ bodo na voljo tudi za domačo uporabo, s tem bodo udeleženci lahko vadili in naredili svoj miks oz. svojo verzijo skladbe. Končni projekt bo snemanje glasbenega oddelka. Pripravili bomo lokacijo za snemanje in vso opremo, posneli koncert in ga nato tudi zmiksali. Vsak učenec bo zmiksal eno pesem. Ob vpisu na delavnico boste prejeli licenco za uporabo programa DAW program Reaper.
Mentor: Jan Hajšen
Harmonika
Harmonika spada med inštrumente s tipkami, hkrati pa jo uvrščamo tudi med zračne inštrumente. Igranje je dokaj zahteveno, saj je na vsaki strani harmonike drugačen sistem. Na eni strani ima klavirske tipke, na drugi strani base in akorde, s katerimi spremljamo melodijo. Strani sta med seboj povezani z mehom, ki je ključnega pomena za vibracije in zven inštrumenta. Harmonika daje igralcu prostor za kreativo, saj ima veliko različnih načinov igranja, kot so lepe melodije, kratki ritmični vzorci, akordična spremljava, ipd. Zaradi svoje vsestranskosti je med glasbeniki zelo priljubljena. Srečamo jo v narodno zabavni, klasični, etno in folk glasbi, jazzu, tangu in francoskih šansonih. Je tudi zelo priljubljen samostojni inštrument, ki ga lahko vedno vzamemo s seboj in s tem sebi in drugim polepšamo trenutek. Cilj pouka je učence tehnično in glasbeno seznaniti z najrazličnejšimi stili igranja in jih usmerjati v razvijanje svojega stila.
Mentor: Žiga Vehovec
Klavir
Mogočen in veličasten je klavir, takoj za orglami, drugi največji inštrument. Sestoji iz črnih in belih tipk, ki ob pritisku sprožijo udarec kladiva po strunah, te pa zanihajo in zazvenijo. A igranje klavirja še zdaleč ni črno-belo, saj nenehno zahteva veliko občutka v roki. Za lep ton je nujen pravilen prenos gibanja v prstih in zapestju. Kot samostojen ali spremljevalni inštrument se klavir pojavlja v najrazličnejših zvrsteh. Od klasike, jazza, tanga, šansonov, samospevov, bluesa, rocka, popa pa vse do elektronske glasbe – synth. Cilj predmeta je učence seznaniti z najrazličnejšimi zvrstmi in jih naučiti, kako z mehko roko oblikovati lep ton.
Mentor: Žiga Vehovec
Bobni
Boben velja za enega starejših, če ne celo za najstarejše glasbilo. Ta prvinski inštrument je bil skozi zgodovino pomemben spremljevalec predvsem pri šamanskih in verskih ritualih, vojaških in mornariških zadevah ter kot nepogrešljivo sredstvo komunikacije. V zadnjem stoletju pa je bobnarski komplet ali baterija postal nepogrešljiv inštrument v vseh zvrsteh moderne glasbe, od jazza do popa. Inštrument, ki se neprestano razvija in nadgrajuje z novimi zvoki in novimi tehnikami igranja. Prav zato so bobnarji, čeprav poznamo marsikatero šalo na njihov račun, pogosto najpomembnejši člen v zasedbi, saj skrbijo za ritem, dinamiko in usmerjajo ansambel tako, kot bi ga drugače dirigent. Poleg tega pa veljajo za najsrečnejše med glasbeniki, saj so bobni dobro sredstvo za izražanje in sprostitev, zaradi fizične energije, ki je potrebna za igranje inštrumenta.
Mentor: Žiga Ravšelj
Šola petja
Petje je najcenejša in hkrati najdražja oblika glasbenega izobraževanja. Najcenejša zato, ker imamo »inštrument« (glasilke) vedno pri sebi, najdražja pa, ker so naše glasilke le ene in jih ne moremo zamenjati, zato je pravilna vokalna tehnika ključnega pomena. Pravilna uporaba glasilk zahteva tudi nekaj fizične pripravljenosti, zato so pevci tako rekoč tudi športniki. Ljudje se med seboj razlikujemo in prav tako so različni tudi naši glasovi; po barvi in razponu, zato se tehnike učenja prilagajajo vsakemu pevcu posebej. Na naših urah petja se bomo seznanili s pevskimi osnovami, pravilnim pevskim dihanjem, nabirali in krepili bomo pevsko kondicijo, predvsem pa bomo uživali.
Mentorica: Eva Beus
Mentorica: Pia Lucija Primožič
Kitara
Eden izmed popularnejših inštrumentov zadnjih 100 let. Kitara je šest strunsko brenkalo, ki ga srečujemo v mnogih žanrih. Klasična kitara je prisotna v flamencu, bossa novi, akustična kitara v folk in rock glasbi, električno kitaro pa srečamo v žanrih kot sta jazz in metal. Aplikacije tega inštrumenta so neskončne, cilj učnega programa kitare pa je učencu podariti celostno izkušnjo kitarskega sveta in v procesu učenja prisluhniti njegovim željam in predlogom.
Mentor: Kristjan Hacin
Mandolina
Vsem zelo dobro poznan inštrument, ki je malce zavit v tančico skrivnosti. Mandolina je osem strunsko brenkalo iz družine lutenj. Kot kitara, je tudi ta inštrument tako melodičen kot harmoničen, kar pomeni, da se poleg lepih melodij lahko na mandolino igra tudi akorde. Ker spada med manjša brenkala je priporočljiv inštrument za učence z manjšimi dlanmi. Na mandolino lahko igramo vse vrste glasbe, najbolj pa pride do izraza v žanrih kot so folk, etno in irska in country glasba.
Mentor: Kristjan Hacin
Program: Pripravnica
Za vaše najmlajše imamo pripravljen program, s katerim bodo postopno prišli do vsega potrebnega navdušenja in osnovnega znanja, ki ga bodo kasneje potrebovali za učenje inštrumenta. Pripravnica je namenjena predvsem najmlajšim, katerih ročice so še premajhne za dobro obvladanje inštrumenta ter tistim otrokom, ki jih glasba zanima vendar še niso čisto prepričani, kateri inštrument bi igrali. V tridesetih minutah, kolikor traja učna ura, otrok dobi uvid v obširen svet, ki se imenuje glasba. Spozna inštrumente in žanre ter se skozi igro nauči osnove ritma, melodije in harmonije. Mentor Pripravnice je Kristjan Hacin, ki združuje znanje muzikologije in predšolske vzgoje, s tem pa ponudi otroku zabaven in zanimiv uvod v svet glasbe.
Mentor: Kristjan Hacin
Program: Musica Antica et Moderna
Je tečaj glasbenega znanja brez igranja inštrumenta. Na učnih urah bodo udeleženci preko multimedijskih didaktičnih sredstev dobili uvid v obširen svet po imenu glasba. Spoznali se bodo z osnovami glasbene teorije, solfegia, slušnih zaznav naučili se bodo prepoznati glasbo glede na čas in žanr, ter se znali do nje objektivno opredelit. Ta program je namenjen predvsem tistim, ki jih glasba zelo zanima, nimajo pa interesa ali časa obvladati določen glasbeni instrument.
Pevska in govorna šola Eve Beus
Eva Elena Beus je svojo glasbeno pot začela pri 5. letih na KGBL, kjer je dokončala glasbeno šolo iz Violine in 8 let igrala pri KGBL godalnem orkestru. Izobraževala se je na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo – smer Grafično oblikovanje, medtem pa nadaljevala svoje glasbeno ustvarjanje in odkrivanje svojega glasu. Med procesom učenja je obiskala kar nekaj različnih učiteljic petja, pa vendar se pri nobeni ni našla, zato se je še globje spustila v lasten trening in raziskovala glas na svoj način. Pri 16.letih se je odločila za samostojno pot in hitro ugotovila, da običajne službe niso za njo, zato se je začela preživljati z igranjem na ulici, kar je močno zaznamovalo njeno glasbeno pot in jo pripeljalo do vrat, ki je vodil v svet glasbe. Začela je z formiranjem glasbenih skupin in v naslednjih letih sodelovala z različnimi glasbeniki in žanri na različnih odrih po Sloveniji – Pustmekrichat, Boobjail, Shakin Roots, For Tease, Good Vibrations (jazz, soul, rock, progression rock, psyhadelic, blues, reggae …)
Ko je dopolnila 20 let je prejela povabilo skupine Tabu, da se pridruži bandu kot lead pevka in tako je 15. aprila 2015 z njimi prvič stopila na oder. Do danes je s Tabuji nanizala že skoraj 200 koncertov po celi Sloveniji, izdala studijski album Nabiralka zvezd, izdala jubilejno ploščo Tabu 20 let in posnela akustičen album Izštekani. V tem času se je izgradila kot Performer in se izobraževala na področjih nastopanja, studijskega snemanja, pisanja in aranžiranja glasbe, vokalne tehnike, koordinacije dihanja, psihologije in terapije. Leta 2017 je združila vse svoje znanje in pričela mentorirati pevce, govorce in vse, ki se želijo zbližati s svojim glasom in ga bolj (samo)zavestno uporabljati.
Mentorica: Eva Beus
ReFeel Music
GLASBA / PSIHOLOGIJA / TEHNIKA / TERAPIJA
ReFeel Music je šola petja, kjer se stremi k cilju, da se posameznik lahko izraža v celoti na lasten in unikaten način, in tako odkriva popolnost v nepopolnosti.
Glas se trenira skozi fizično, mentalno in čustveno telo, saj potrebujemo vse 3, da se lahko zares celostno izražamo in da izpolnimo poln pomen glasbe, kar pomeni da poleg tega da glasbo slišimo, jo tudi čutimo.
Šola je primerna za vse starosti, spol in obliko – pevec/ka, govorec/ka ali nekdo, ki si želi zbližati s svojim glasom in ga bolj (samo)zavestno uporabljati. Možno je tudi delo v paru ali skupini.
Ure so popolnoma prilagojene posamezniku, njegovim željam in potencialom in zajemajo:
- vokalno tehniko
- preučevanje glasu in glasbe
- učenje vokalne anatomije in treniranje telesne mehanike pri petju in govorjenju
- trening studijskega petja
- mehaniko in pomen dihanja
- trening izražanja in nastopanja
- obvladovanje treme in čustev
- uporaba čustev pri izražanju
- premagovanje osebnostnih ovir in vzorcev
- prepoznavanje, sprejemanje in razvoj svojega glasu
- razvoj samozavesti in avtentičnosti
Mentorica: Eva Beus
CENA:
1 ura (50min) – 45 eur / paket 4ur -160 eur
Glasbena šola za aktivne starejše občane
Želite ponovno igrati instrument na katerega ste igrali kot mladi ali si želite samo nove izkušnje? Zato je tukaj glasbena šola Musica Antica et Moderna. Ustanovitelj glasbenega centra Kristjan Hacin je v zadnjih desetih letih dokazal, da se lahko starejši še vedno kompetentno naučijo novega glasbila, s svojimi izkušnjami pa Kristjan in njegovi mentorji omogočijo učencem še bolj individualni pristop. Vabljeni k vpisu na individualne ali skupinske programe.
Zakaj priporočamo vpis v glasbeno šolo?
Z vadbo katerega koli inštrumenta se človeku krepi motorika.
Z igranjem inštrumenta in pomnenjem skladb človek trenira svoj spomin, kar dokazano vpliva na manjšanje demence in alzheimerjeve bolezni.
Glasba blagodejno vpliva na naše psihično počutje, nas pomirja in bogati
Glasba iz ljudi izvabi najrazličnejše občutke, zato na nas deluje terapevtsko
Glasbeno varstvo otrok na domu
Bi si želeli varstvo svojega otroka popestriti še s…
- Predšolska vzgoja
- Svet inštrumentov
Glasbeno šola v vrtcih
Za vrtce je glasbena šola Musica Antica in Moderna pripravila 4 različne delavnice na temo glasbenih inštrumentov. Vse delavnice se lahko izvedejo samostojno ali v kompletu. V vsaki delavnici se otrok aktivno spozna z določeno družino inštrumentov – tolkala (mlajši, starejši), pihala in trobila ter strunska glasbila.
Koncert otroških pesmi
Ta delavnica naj bi služila kot zaključni nastop otrok, po opravljenih delavnicah Sveta inštrumentov, lahko je pa tudi samostonja. Otroci pod vodstvom našega mentorja zapojejo in s pomočjo že narejenih inštrumentov zaigrajo na melodije znanih otroških pesmi.
Delavnice vodijo izkušeni mentorji s opravljenim tečajem predšolske vzgoje. Za več informacij o delavnicah nas kontaktirajte na info@gsmam.si.